30-10-2015 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu 30-10-2015 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu

30-10-2015

Door: Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Ton en Rina

29 Oktober 2015 | Singapore, Singapore

Dag 4: Vrijdag 30 oktober.

_ Transfer Hotel – Singapore Airport.
_ SQ4281 30 okt. Singapore- Auckland 08.50-23.45

_ Taxi naar Auckland City hotel 4* (90. NZD)

04.00 uur opstaan voor vertrek vanuit Singapore. Vannacht ( 01.00 uur) wakker geschoten dat ik nog vergeten was te vertellen dat Singapore zo klein in oppervlakte is dat van oost naar west over het eiland een hele marathon kunt houden. Singapore is nl. 15 km breed en 50 km lang en heeft dus, voor de rekenaars onder ons, een totale oppervlakte van 750 m2. Zij hebben gebrek aan grondoppervlakte en daarom bouwen zij in de hoogte.
Sinds kort is de maximale bouwhoogte verhoogd van 250 m. naar 300 m. Singapore heeft geen extreme natuurverschijnselen zoals aardbevingen of orkanen maar hebben wel vanaf november gedurende een aantal maanden zware moessonregens.
Hmmmmmm waren ze dit jaar wat te vroeg!!
Tommie, we hebben ook het gebouw van KPMG gezien dus misschien iets voor jou een buitenland stage!!
Singapore heeft in ieder geval gebrek aan jonge mensen voor het werk, zodat de ouderen minder kunnen werken. Men wil hier graag intelligente kinderen en daarom wordt in de tempel die wij gisteren bezocht hebben ook geofferd aan Confusius zodat deze offers hiervoor zorg kunnen dragen.
Men offert ook aan hem bij examens e.d. en offeren wederom als e.e.a. tot een goed resultaat heeft geleid.
Nu is het tijd voor de taxi. We gaan door naar Nieuw Zeeland, naar de KIWI's en de rugbyfinale !

De taxi was om 06.30 uur al bij het hotel en binnen een half uur waren we op het vliegveld Changi. Onderweg nog vlug foto's gemaakt met mijn telefoon van het reuzenrad, aan de waterfront, wat helemaal verlicht schitterend uitkwam in de donkere nacht. Het regende trouwens zodat wij Singapore op dezelfde manier verlieten zoals wij gekomen waren.
Bagage uitgelaten, ingecheckt, handbagage akkoord en door naar de douane. Ik voelde dat er iets niet klopte, alweer niet ;)
Tassen doorzocht maar nee hoor mijn kleine eigen fototoestel was er niet meer. Gelukkig de avond ervoor alle foto's eraf gehaald, de batterij weer volledig opgeladen, dus de vinder, de taxichauffeur of het hotelpersoneel, heeft een goede dag.
Op het vliegveld gekeken naar een nieuw toestel maar die zijn allemaal veel duurder dan in Nederland. Dus van nu af maakt ton alle foto's met zijn toestel en ik af en toe met mijn gsm.
Want als ik die ook kwijt raak dan is mijn "life-line' met thuis weg. Dat mag dus niet gebeuren.

Rond 09.10 uur zijn wij opgestegen met een Boeing 777-200 personeel, bleek dat wij vlogen met Nieuw Zeeland Air. Dat was ook de reden dat wij niet via internet konden inchecken.

Goede vlucht, aardig personeel, eten iets minder lekker dan van Singapore Airlines.
Om 23.55 uur (NWZ) geland. Koffers opgehaald en dan als eerste Nieuw Zeelandse valuta pinnen bij de ATM want we hebben een taxi nodig naar ons hotel.
Wat bleek, alle bankpassen geprobeerd, zijn er 8 bij elkaar !!!!!
Geen enkele pas werkte. Diverse pinautomaten geprobeerd maar nee hoor geen geld. Uiteindelijk lukte het om bij een automaat 200 NZD te pinnen. Ik natuurlijk helemaal over de flos, want de vorige dag had ik nog geld gepind in Singapore en zag dus nu allerlei scenario's van skimming terwijl je dan zonder geld aan de andere kant van de wereld zit.......wat een vakantie allemaal niet voor je doet, relaxen en zo;)
Maar goed dat Wij elkaar al zo lang kennen, maar toch maakt het vakantiegevoel er niet beter op, kan ik jullie vertellen.
Helemaal over de zeik dus Jelske gesmst, die belde meteen terug en ging er achterheen door de alarmlijn van ING te Bellen.
Maar dan is er toch echt de wet op de privacy en Jelske krijgt , ondanks dat zij alle gevraagde informatie kan geven, niets over de bankrekeningen te horen omdat zij zo eerlijk was om te zeggen dat zij belde namens haar ouders die net aangekomen waren in Nieuw Zeeland waar het dus middernacht was.
Ik moest toch echt zelf bellen. Grrrrrrrrrrrrrrrrr.
Jelske je was super en sorry voor de stress die ik bij jou teweeg bracht.

Vervolgens in een lange rij, zoals je kunt zien op die douane programma's op TV over o.a. Nieuw Zeeland.
Ze moeten echt alles weten, terwijl je al een hele kaart hebt ingevuld. Dit omdat er totaal geen enige vorm van dierlijk materiaal mag worden binnengebracht.
Hier werden wij ook akkoord bevonden. Toen naar buiten voor een taxi, die ons naar ons hotel bracht wat een half uur rijden was.

In ons hotel aangekomen lag een map met vouchers voor ons klaar. De koffers naar boven gebracht. Op advies van de nachtportier naar een nachtwinkel verderop gelopen om een prepaid telefoonkaart voor Nieuw Zeeland te halen voor de iPad zodat ik zelf kon bellen met de alarmlijn van de bank.
Super aardige jongens in de nachtwinkel, die ons hielpen om die kaart geïnstalleerd te krijgen maar het lukte niemand.
Toen die kaart geïnstalleerd voor mijn telefoon en dat werkte meteen.
Terug naar het hotel, inmiddels 02.45 uur, om te bellen met de bank.
De mevrouw wist meteen wie ik was omdat, zoals zij zei, mijn dochter al gebeld had maar ja .......wet op de privacy. Mevrouw checkte de rekeningen maar alles was volledig in orde, werelddekking, ja zucht ik, had gisteren nog in Singapore gepind, geen rekeningen leeggehaald o.i.d en geen bankpassen geblokkeerd. Ik moest het morgen nog maar eens proberen bij een geldautomaat in een bankgebouw want ' het was wel vaker in dat soort landen dat het niet meteen helemaal goed werkte' en als het dan nog niet lukte kon ik weer terug bellen.

Oké, rust, relax, zenn maar mmmmmmmm dat lukte niet helemaal. Vouchers gecontroleerd en wat bleek GEEN voucher voor de auto-reservering. Terug naar de nachtportier. Nee, die had verder niets voor ons. Hij stelde voor om de tussenpersoon te bellen. Midden in de nacht dus geen gehoor. Dan maar ons reisbureau. Ik kreeg de enige mannelijke medewerker die zij hebben aan de lijn. Ik ken hem nog van onze reis naar Schotland!
Hem uitgelegd wat probleem was, hij ging het uitzoeken en zou mij terug bellen.
Doodmoe maar te onrustig om te slapen gaan douchen en toch maar naar bed gegaan, we konden verder niets meer er aan doen. Het was inmiddels 03.45 uur. Welterusten vanuit een supervriendelijk Nieuw Zeeland.
I

  • 31 Oktober 2015 - 10:50

    Ger En Edith:

    Als je sl bang was dat je ook niks te schrijven had: vergeet dat maar. Je hebt voldoende inspiratie! Hoop dat jullie lekker geslapen hebben. Komt allemaal wel goed:)) (comfortabel vanaf de bank) We zien uit naar het vervolg.

  • 31 Oktober 2015 - 12:41

    Guus:

    Leuk om zo op afstand mee te leven met jullie lief en leed.
    Maar voor nu RELAX en begin ontspannen aan jullie tour door Nieuw Zeeland.

Tags: Dag 4

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Ton en Rina

Actief sinds 25 Okt. 2015
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 7511

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2015 - 30 November 2015

Ton & Rina in New Zealand

Landen bezocht: