28-10-2015 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu 28-10-2015 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu

28-10-2015

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Rina

28 Oktober 2015 | Singapore, Singapore

Dag 2: Woensdag 28 oktober.

_ Aankomst Singapore. 05.55
_ Transfer Village Hotel Bugis 4* VV

06.00 uur zijn wij geland bij een luchtvochtigheid van 100%, het goot met bakken uit de hemel bij een temperatuur van 25 graden. Hier is een Hollandse mens niet voor gemaakt.
Nadat ook hier alle controles in orde waren kwamen we, na ophalen koffers, in de hal waar de taxi-chauffeur met een bordje " mr. Dijstelbloem en party" stond te wachten. Hij laadde ons koffers in zijn taxibus en na ongeveer een half uur kwamen we bij ons hotel. Als jullie vonden dat wij hoog wonen dat moet je hier eens komen kijken. Overal staan super gigantische woontorens, hotels en kantoorgebouwen.

In het hotel aangekomen blijkt dat wij pas vanaf 14.00 uur kunnen inchecken. Lekker is dat als het enige wat je wil na 24 uur wakker zijn, douchen en slapen is. Nee, het hotel zat gisteren helemaal vol en er was nog niemand uitgecheckt.We konden wel bij het zwembad gaan zitten op de 5e verdieping. Weinig keus dus naar boven, ehhhhhhhhhhh 't regent. O gelukkig is er ook nog een stuk terras overkapt. Een hele aardige gastvrouw van het ontbijtbuffet zegt dat wij lekker moeten komen eten terwijl wij wachten op onze kamer. Supervrouw!!
Vervolgens hebben wij enige tijd bij onze handbagage gezeten en toen is Rina de omgeving gaan bekijken. Ik ben de Arabische wijk ingewandeld want inmiddels was het nagenoeg droog. Ton lette verder op de tassen. Diverse moskeeën gezien en op de gevoelige plaat vastgelegd. Tevens ansichtkaarten gekocht voor de kleinkinderen gekocht. Een aardige meneer verkocht mij deze maar de prijs was mij niet helemaal duidelijk. Ik kreeg in ieder geval de nodige biljetten en munten terug. In de wijk verder veel geuren van eten.
Terug in het hotel , inmiddels 11.00 uur, nog steeds niets vrij. Uiteindelijk was ik er klaar mee en zijn wij in de lobby gaan zitten want ik had een nieuwe groep binnen zien komen die wel meteen kamers kreeg.......vreemd! Rond 11.45 uur meldde zich een nieuwe hotelgast, aan het label aan zijn koffer te zien uit Zweden, die kon meteen inchecken en ......... Er werd onderling tussen het receptiepersoneel gesproken in het maleis en meteen kregen wij onze hotelkamer. Top naar de kamer, douchen en slapen!
Onze kamer is op de 15e verdieping met uitzicht op de zeehaven. Geweldig. Helemaal blij.

Om 16.00 uur opgestaan en de stad gaan verkennen. Via de Chinese wijk naar de River Walk. Helemaal leuk. Onderweg een high tea genoten in de Kaiserhof. Kei lekker.
Veel gelopen, gezien, gefotografeerd en genoten. Singapore is een wereldstad vol aardige mensen en je kan hier rustig over straat waar het heel druk is maar heel veilig.
Nu douchen want het is nog steeds kei heet en vervolgens lekker slapen met de airco.

• 29 Oktober 2015 - 08:03

Hans En Nell:

Mr Dijstelbloem en party.....snap dat jullie met alle egards worden ontvangen...nu nog een bed en de zon...komt goed

• 29 Oktober 2015 - 12:18

Gertie:

Mr.Dijstelbloem en party....wauw wat 'n abontuur, super om zo met jullie mee te "lezen, reizen"....