24-11-2015 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu 24-11-2015 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu

24-11-2015

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Rina

25 November 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Dag 29: Dinsdag 24 november.

_ Otago Peninsula
_ Historisch centrum Dunedin. Het station, St Paul’
Cathedral, Ovestone House enz. Blz 266-270

Weer heerlijk geslapen in een super mooi motel. Wij hadden gisteren gezien dat er een historische trein rijdt vanuit Dunedin Railway naar de Taieri Gorge.
Kaartjes geboekt voor 09.30 uur en vanuit motel was het maar 10 minuten rijden, dus we konden rustig aan doen vanmorgen.

Toevallig troffen wij op het station de Engelse mensen die ook op de boot zaten (Milfort sound) en ons de foto van de pinguïns gaan mailen. Wij zaten bij elkaar in dezelfde wagon en ook nog naast elkaar.
We zaten in een treinstel wat in 1937 gebouwd was en een paar jaar geleden helemaal opnieuw gestoffeerd was. Super leuk.
De treinreis duurde ruim 4 uur en de trein reed door diverse tunnels, over meerdere bruggen en langs de kloof. Het was werkelijk fantastisch om te zien.
Echt aanbevelingswaardig.

Wij waren rond 14.30 uur weer terug. Hierop met de auto naar het Otago peninsula gereden om daar bij Taiaroa Head op zoek te gaan naar de Blue pinguïns.
De weg loop schitterend langs het water en bij dit mooie weer zag het er allemaal geweldig uit.
Boven aangekomen geen pinguïns gezien maar wel zeehonden en een paar albatrossen. Die stonden nog niet op ons lijstje!
Voldaan terug gereden naar motel en daarna lekker uit eten en logboek bijwerken. Is nl. een paar dagen achter. Gaandeweg echter was internet op en de receptie al gesloten dus wordt het morgen dat het verslag wordt upgeload!

Morgen weer terug de bergen in want dan gaan wij naar Mount Cook en dat is weer een heel eind rijden.
Benieuwd wat dat ons weer voor moois gaat brengen.

Tags: Dag 29