21-11-2015 - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu 21-11-2015 - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu

21-11-2015

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Rina

21 November 2015 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Dag 26: Zaterdag 21 november.

_ Queenstown – Milford Sound ca.280km (4uur 30min

_ Milford Sound Cruise overnachting met diner en ontbijt.
In een 2 persoonshut.

Hiep hiep hoera ons Ton is vandaag 60 jaar!
Afgelopen nacht, voor ons dan, diverse appjes en mailtjes met felicitaties gekregen van iedereen. Super bedankt hiervoor was echt super fijn dan voelen we ons toch niet zo ver weg.

Om 06.00 uur opgestaan om de koffers te herpakken. We moeten nu nl. een kleine rugzak meenemen voor spullen op de boot. Het weer is zo veranderlijk dat het lastig is wat in te pakken.
Vervolgens gefacetimed met Jelske en Luuk en Martijn, Chelly en Renske. Ook het cadeautje uitgepakt wat Renske, voor de vakantie, voor Ton gemaakt had en in een gesloten envelop in de koffer zat en pas vandaag mocht worden open gemaakt.
Renske had 4 handjes gemaakt in verschillende kleuren met daarop allerlei lieve dingen geschreven. Kei lief!
Dadelijk worden we opgehaald door de taxi.

Om 08.15 uur stond het taxibusje voor de receptie van ons hotel. We waren de eerste passagiers want onderweg naar het centrum van Queenstown zou hij nog 6 mensen oppikken.
We werden daarna afgezet bij de receptie van Real Journeys waar onze boottocht geboekt was.
Daar werden we met een man of 40 in een grote touringcar gezet. Sommigen gingen naar de Glowworms, andere naar de Doubtfull Sound en de overigen, net als wij, naar de Milford Sound.
Onze tourguide is Craig. Hij lijkt op de acteur (Chevy Chase) die in de Christmasfilm speelt waarbij alles fout gaat wat hij doet.

Vervolgens reden we rond 08.45 uur weg. Onderweg nog een aantal lopers gezien van de marathon, zij moesten nl. de doorgaande weg oversteken waarbij het verkeer uiteraard moest wachten tot er een gat viel waarna je weer door mocht rijden!
Craig had onderweg uitgebreide informatie over al het moois wat tegen kwamen. Dat is op een route die ruim 4 uur duurt heel wat. Het weer was regenachtig maar volgens Craig was dit de mooiste manier om de Milford Sound te zien omdat de bergen dan volop cascades van water zijn.
Tevens zegt hij " there is no bad weather in New Zealand but there is just a bad choice of clothing. You should always bring your raincoat AND your sunglasses".
Nou dat hebben wij inmiddels al meerdere malen mogen ervaren!

Onderweg werden diverse stops gemaakt voor het maken van foto's en om naar het toilet te gaan.
Na een uur rijden stopten we bij een cafeetje voor koffie of zo. Lekker want wij hadden nog niet ontbeten.
Na een half uurtje weer doorgereden, want dat is als je met een gezelschap in een bus reist dan moet alles wel precies op uur en tijd.
Wat betreft het weer vertelde Graig ook dat er in de New Zealandse regenwouden gemiddeld 5000 mm regen per jaar valt maar dat in Milford Sound de kroon spant met gemiddeld maar liefst 7000 mm per jaar. Dat is ook de reden van de vele kleine en grote watervallen die wij zagen en nog zouden gaan zien.
Toen weer doorgereden naar Te Anau waar we 45 minuten kregen voor de lunch. De mensen voor de glowworms stapten hier uit maar er kwamen ook 10 mensen bij voor de boottochten.
Na een lekker soepje, ze noemen het hier vegetable soup maar het was voor onze begrippen erwtensoep wat letterlijk gezien wel klopt maar ons toch op verkeerde been zette want dat is nl. niet Tons lievelingssoep ;).
Vanuit Te Anau de Milford Road op gegaan. We hebben nog nooit zoveel mooie uitzichten gezien. Volgens Craig is deze route ook erg gevaarlijk voor toeristen die hem voor de eerste keer rijden want zij worden door het vele moois snel afgeleid van de bochtige smalle weg en het links rijden. Met alle risico's van dien. Zijn advies was dan ook om de route eerst een keer als passagier te rijden en dan natuurlijk het liefst in een coach, zoals ze hier een bustocht met gids noemen.
Het ging gaandeweg ook steeds meer regenen.
Rond 16.00 uur kwamen wij aan bij de haven van Milford Sound waar wij konden inchecken en boarden.
Wij kregen hutnummer 9. Vervolgens vertrokken wij en iedereen was natuurlijk buiten om foto's te maken.
Geweldig wat een schitterende natuur. Hier schieten woorden echt te kort en zeggen de foto's alles, zoals jullie later zullen zien.
De tafelschikking werd door de crew gemaakt en wij kwamen aan tafel met een gepensioneerd stel uit Australië en een stel dat sinds een paar jaar in Nieuw Zeeland woont maar voorheen in Zuid Afrika woonde. Hij kwam uit Kwazulu Natal en zij uit voormalig Rhodesië.
We hebben gezellig gepraat over de vakantie van een ieder, ons werk en uiteraard over het feit dat Ton jarig was.
Het was super gezellig.
Wij waren inmiddels voor anker gegaan in een van de baaien in de Milford Sound.
Voorafgaande aan het eten konden degene die wilden onder leiding kajakken of in een motorboot op zoek naar zeehonden en pinguïns.
Ondanks de regen ben ik meegegaan in de motorboot en hebben we 3 pinguïns langs de kant gezien en 1 in het water.
Kei mooi. Ik had zelf geen fotocamera bij maar ik krijg, als het goed is, van een stel uit Engeland van hen de foto gemaild.
Toen wij terug kwamen hebben wij heerlijk gegeten.
Na een gezellige avond zijn wij lekker gaan slapen.

• 21 November 2015 - 00:50

Gemma Vaassen En Peter Geven:

join the club , ton van harte gefeliciteerd met je 60e verjaardag , je verjaardagscadeautje mag er zijn , het is een geweldige reis , geniet ervan en een hele fijne dag samen met Rina , we doen het nog wel een keer over in Valkenswird , Rina natuurlijk ook van harte gefeliciteerd en een dikke kus .

• 22 November 2015 - 22:24

Truus En Willy:

Hallo Ton en Rina.
    Ton van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet samen van jullie trip door de Milford Sound.

Tags: Dag 26