20-11-2015 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu 20-11-2015 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu

20-11-2015

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Rina

20 November 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Dag 25: Vrijdag 20 november.

_ Wanaka – Queenstown ca.71km (1uur 15min)
_ Tanoa Aspen hotel.
_ Het outdoor centrum van New Zealand.
_ Eventueel koffers achter laten tot 22november.

Het was erg donker weer vanmorgen en het regende flink. Volgens het weer bericht zou het de hele dag dat weer zijn aan de westkust. We gaan het meemaken.
We hadden Eggs Benedicte bij het ontbijt. Nog nooit gegeten maar ik vond het super lekker maar ook kei machtig.
Toen weer de koffers in de auto geladen terwijl het inmiddels zo goed als droog was maar nog wel flinke grijze wolken.
De auto afgetankt en richting Queenstown gereden door de bergen.
Dit is een geweldige route met heel veel slingeren om het hoogteverschil zo snel mogelijk te overbruggen. De uitzichten zijn werkelijk fenomenaal want inmiddels was ook de zon doorgebroken en door de flinke wind ontstonden er super mooie witte wolken.
Onderweg dus heel vaak gestopt om dit allemaal te bewonderen en op de gevoelige plaat vast te leggen.
Vlak voor onze eindbestemming zijn we aangegaan bij Arrowtown. Dit is een voormalig goudzoekersstadje waar nog steeds een historisch centrum is. Je waant je daar dan ook werkelijk terug in de tijd met al die oude houten gebouwtjes. Ze waren echter bij de tijd want in al die gebouwtjes huizen eigentijdse winkeltjes en eetzaakjes!
Super leuk.
Toen we in Queenstown aankwamen was het een verkeersdrukte van jewelste n het centrum op de Mainstreet. Bleek dat dit kwam omdat er morgen, zaterdag 21 november, een marathon is.
Weer een dus want toen wij in Auckland waren was er ook een marathon.
Ons hotel ligt buiten het centrum hoger op de berg en met uitzicht op het Lake Wakatipu. Super mooi meer.
Het was nu 13.00 uur en wij waren te vroeg maar desalniettemin toch geprobeerd om in te checken. Helaas ging dat echt niet want het hotel was afgelopen nacht helemaal vol en zodoende was de housecleaning nog volop doende met poetsen.
We konden wel onze auto parkeren en onze koffers stallen. Dit laatste was niet nodig want die konden gewoon in de auto blijven.
Wel meteen kunnen regelen dat onze koffers morgen gestald mogen worden omdat wij dan de hele dag en nacht met de boot weg zijn op de Milford Sound.
Tevens hadden we de mogelijkheid om met een bus naar het centrum te gaan zodat wij niet weer zelf de drukte in moesten.
Er rijdt nl. een buslijn elk half uur naar het centrum en die stopt voor het hotel. We hadden geluk want die bus kwam al over 5 minuten.
Dus met die bus naar het centrum gegaan. Het weer bleef super mooi en temperatuur rond de 20 graden!
In het dorp zijn we naar de kabelbaan gegaan en met de Gondola naar boven gegaan. Terug lopen kon wel maar dan moet je echt wel kunnen klimmen en klauteren als een berggeit, dus niet aan ons besteed, dus daarom een retourticket genomen.
Boven aangekomen een geweldig uitzicht over het dorp en het meer. Helemaal top!
We hebben alvast een groot stuk taart gegeten voor de verjaardag van Ton morgen want dat soort gebak is er vermoedelijk niet op de boot. Dit samen met een icekoffie en je dag kan niet meer stuk.
Boven nog een aantal mensen zien bungeejumpen want dat kon je ook doen. Echt kei eng.
Toen weer naar beneden en in het dorp een cadeautje voor Tons verjaardag gekocht evenals nog een aardigheidje voor Renske en Luuk.
Daarna terug met de bus, lijn 9, naar ons hotel Tanoa Aspen Hotels.
We hebben een tafel voor twee aan het raam met uitzicht op het meer voor vanavond.
We hebben wel internet tegoed gekocht maar op de een of andere manier krijg ik het niet geïnstalleerd op mijn telefoon. We kunnen dus niet appen. Op IPad van Ton lukte het internet wel maar dan kan je dus alleen mailen of reageren op het verslag dan komt dit via mail binnen.

Morgen, voor ons 21 november, worden wij om 08.15 uur opgehaald en zijn dan pas overmorgen, voor ons 22 november, om 15.30 uur terug. Wij vieren Tons verjaardag namenlijk op een boot op het fjord Milford Sound. Ton wordt dan toch echt 60 jaar!!!!!
Hierover later meer in ons volgende verslag.

Vanavond heerlijk gegeten in het panormarestaurant van ons hotel. Zicht op de bergen, Lake Wakatipu en de mooie luchten.
Tons laatste dag als 59 -arige gevierd want morgen staat er toch echt een 6 voor.
Genoten van weer een TOPdag! Nu lekker slapen.

• 20 November 2015 - 14:34

Edith Van Rossum:

Heel veel plezier de komende dag (en nacht) op die super speciale trip!
    Je wordt maar één keer 60 en er zijn er niet veel die dat op zo'n manier vieren.
    En gefeliciteerd uiteraard, maar dat deden we ook al per app.

• 20 November 2015 - 16:38

Guus En Aletty:

Ton, van harte gefeliciteerd met je 60e verjaardag. Jullie hebben een bijzondere manier en plek om dat te vieren. Geniet samen van deze dag, wij drinken hier in
    Heeze een glas op jullie!
    Aletty en Guus

• 20 November 2015 - 20:07

Gemma Vaassen En Peter Geven:

ha Ton en Rina,
    Ton van harte gefeliciteerd , nu 60 jaar, nog vele gezonde gezellige jaren,
    wij proosten hier wel op deze mooie leeftijd!! je verjaardag vieren in zo,n mooi land, sperrrrrrr !!
    Rina en Ton, Proost ,op het leven!
    kus kus , Gemma en Peerke

Tags: Dag 25