19-11-2015 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu 19-11-2015 - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu

19-11-2015

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Rina

19 November 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Dag 24: Donderdag 19 november.

_ Mount Aspiring National Park. Wandelgebied.
_ Diverse outdoor activiteiten.

Deze keer hebben wij overnachtingen met ontbijt, dus vanmorgen heerlijk aangeschoven aan de tafel. Op het menu stonden scrambeld eggs with salmon. Kei lekker maar Ton koos toch de eieren zonder de zalm.
Na ons ontbijt naar het Cadrona hotel wat het oudste hotel is van Nieuw Zeeland bestaat nl. sinds 1863.
Onderweg nog een bijzonder manier gezien om aandacht te vestigen op Pink Ribbon. Vrouwen hadden nl. aan een heel lang hekwerk allemaal BH's opgehangen. Er stond een donatiebox bij voor het WorldCancerFund.
Super idee!
Vervolgens wilden we door naar het dorpje Cardrona omdat daar een Alpine Resort is waar skiliften zijn. Wij wilden graag met de kabelbaan naar boven en dan, indien mogelijk, te voet naar beneden. Volgens de kokkin zou alles ook in de zomer open zijn.
Helaas bleek de weg afgesloten te zijn en zou pas medio december open gaan, dus kei jammer want het weer is niet zo mooi als gisteren maar wel heerlijk om te lopen.
Wij zijn toen omgedraaid en naar Treble Cone Ski Area gereden want daar zouden de skiliften zeker open zijn.
Daar aangekomen bleek ook deze weg afgesloten te zijn tot medio december en tot die tijd werd die weg ook niet gecontroleerd of werd er gepatrouilleerd.
Je kon tussen 08.00 am en 04.00 Pm op eigen risico wel over een kronkelende grindweg naar boven rijden waar dan verder niets was en je niet verder kon.
Wij kozen voor eigen veiligheid en zijn die weg niet op gegaan maar wij zagen wel dat een camperbestuurder met die grote bak langzaam naar boven reed. Eigenwijs is ook wijs!
Nog wel 2 hanggliders gezien die vliegend op de thermiek rustig als een vogel naar beneden kwamen. Er was ook nog een kleine waterval. Dus mooie foto's gemaakt van de hangglider recht boven de waterval.

Toen weer richting Wanaka gereden waarbij wij onderweg een wandelroute tegen kwamen naar de Motatapu Gorge.
Het ligt ongeveer ter hoogte van Glendhu Bay. Hier de auto geparkeerd en naar de kloof gelopen. Was toch 6 km lopen, enkele reis. Kei mooi en het pad liep tussen de zwarte koeien en wij zagen zelfs op een hogergelegen wei een grote kudde reeën.
Vervolgens weer terug gelopen naar de auto.
In het dorpje nog winkels gekeken want het was inmiddels zo hard gaan waaien en koud geworden dat ik toch echt nog een fleecevest met lange mouwen nodig had. Hiervoor geslaagd en ook nog afgeprijsd;).
Door de kou en de harde wind kwam zwemmen in Lake Wanaka er ook niet meer van. Brrrrrrrrrrrrr.

Vanavond weer lekker eten bij de Mexicaan want dat is gisteren heel goed bevallen, alleen nu wel binnen.
Morgen vertrekken wij naar Queenstown, waar als het goed is wel een kabelbaan in gebruik is.
We'll keep our fingers crossed.

• 19 November 2015 - 09:47

Guus:

Als ik jullie verhalen lees over kou, wind, afgesloten wegen, dan vraag ik mij toch af: het is toch wel zomer in Nieuw Zeeland?
    Hier begint het overigens ook kouder te worden. Volgende week gaat het 's nachts ook onder nul.
    Wij wensen jullie toch nog een aantal zonnige, warme dagen toe!

Tags: Dag 24