11-11-2015 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu 11-11-2015 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu

11-11-2015

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Rina

11 November 2015 | Nieuw Zeeland, Motueka

Dag 16: Woensdag 11 november.

_ Abel Tasman National Park.
_ Picton- Abel tasman Equestrian lodge Motel ca 181km
2uur 30 min.

Vannacht heerlijk geslapen in een super schoon en mooi hotel.
Ik zal het nog druk krijgen met het vullen van de Tripadvisor zodra wij weer thuis zijn!
Het weer was zwaar bewolkt en fris. Na het vol stouwen van de auto, eerst naar de Subway voor ons ontbijt met koffie.
De Subway in Picton was gehuisvest in het oude stationsgebouw van deze plaats. Super leuk waarbij aan de achterzijde nog de treinen passeerden.
Subway had ook free WiFi en zodoende kon ik het filmpje van "Picton by night" versturen. Dit was nl. gisteravond in het hotel niet gelukt.
Vervolgens gestart met het overbruggen van de 180 km die wij vandaag moeten rijden naar Motueka.
Binnen 10 minuten begon het te regenen en kort daarna te gieten. Ik heb het al vaker gezegd dag New Zealand met veel dingen op Nederland lijkt.

De eerste stop gemaakt in Havelock, een klein voormalig pioniersdorpje. Hier staat een klein museum waarin zaken uit vroegertijd te zien zijn op het gebied van de molenaar, de mijnwerker, de spoorwegen, de visserij, de boeren, de smid en de inrichting van de burger uit die tijd.
Leuk om te zien en voor het gebouwtje stond een echte oude stoomlocomotief.

Toen doorgereden naar het Mount Richmond Forest Park waar de Pelorus River loopt en die heeft een swingbridge met diezelfde naam.
Hier een route gelopen van ruim 1 uur en natuurlijk de hangbrug gedaan. Nou ik kan jullie vertellen, hij wiebelt echt erg! Inmiddels regende het nog maar een beetje.
Daarna weer in de auto gestapt en naar onze eindbestemming Motueka gereden. Een groot gedeelte van dit laatste stuk van de reis loopt langs de Tasman Bay waar wij morgen catamaran gaan zeilen!

Rond 14.00 uur kwamen wij aan bij ons motel Esquiderian Motel. Wederom een geweldig mooie locatie en accomodatie, weer goed voor Tripadvisor.
Een super enthousiaste eigenaresse, die nog sneller praat dan ik! En dat dan ook nog in het Engels ;).
Wij kregen een plattegrond van de omgeving en toen wij de spullen weer uitgepakt hadden zijn wij dus gaan wandelen.
Ze vroegen nog of wij een paraplu wilden hebben. Nee hoor niet nodig want dat beetje regen is niet erg.
Binnen 10 minuten begon het toch echt door te regenen en waren we toch wel snel erg nat. Maar desalniettemin gewoon doorgelopen. Na ruim een uur weer terug en toen langs de winkel gegaan voor lekkere muffins bij de koffie. En het regent nog steeds en ook de vooruitzichten voor de komende dagen is niet optimaal.
Nu lekker eten.

• 11 November 2015 - 08:09

Guus:

Jammer van het weer, gelukkig maaken de mooie hotels veel goed. En voortaan goed luisteren naar de Nieuw Zelanders als die een paraplu aanbieden!
    Wij gaan vandaag de oranjezaal in Huis ten Bosch bezoeken. Vast minder spectaculair dan bij jullie, maar ook leuk. En ook hier is het weer niet optimaal. Enjoy your trip today!

• 11 November 2015 - 22:36

Willy En Truus:

Hoi Rina en Ton,
    wij volgen met heel veel interesse jullie avonturen. We herkennen natuurlijk heel veel in jullie verslagen. Maar er zijn dingen en plaatsen waar wij nog nooit geweest zijn. Die gaan wij bij ons volgende bezoek aan New Zealand zeker bezoeken. Heel veel plezier vandaag in het Abel Tasmanpark.

Tags: Dag 16