10-11-2015 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu 10-11-2015 - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu

10-11-2015

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Rina

10 November 2015 | Nieuw Zeeland, Picton

Dag 15: Dinsdag 10 november.

_ Overtocht naar Picton. (9.00 uur)
Auto in haven Wellington achter laten.
Nieuwe auto in Picton.

_ Picton Beachcomber.
_ Bij excursiebalie worden div activiteiten aangeboden.

Vanmorgen om 05.30 uur opgestaan, was volgens Ton niet nodig maar ik wilde zeker op tijd zijn ivm het inleveren van de auto en het inchecken van de Ferry. Tevens moesten de tassen opnieuw gepakt worden omdat alles nu toch echt weer in die 4 tassen moest. Tot vandaag lagen dingen als bergschoenen, jassen, bodywarmers en beautycase, snoepgoed, koekjes en flessen drinken, gewoon los in de auto
Was nog een hele klus, ben benieuwd hoe dit er over 3 weken gaat uitzien;)
Om 07.00 uur bij de Ferry aangekomen. De auto bij de borden van Hertz geparkeerd.
Je hoefde alleen de autosleutels in een witte afgesloten box te gooien want die werden er later uitgehaald door de chauffeur van een oplegger die vervolgens de auto's oplaadde.

Toen ingecheckt waarbij ook alle bagage afgegeven moest worden. Lekker makkelijk!
Daarna in alle rust een lekker ontbijtje genoten in de vertrekhal van de Ferry.
Om 08.15 uur begon het boarden. Er kunnen 1600 mensen aan boord en die waren er volgens mij ook allemaal. Wat een drukte.
Om nog maar niet te spreken van de 700 auto's die aan boord konden. Dit waren voornamelijke vrachtwagens en Campers.

Eenmaal binnen een mooi plekje aan de achterzijde van de boot uitgekozen, helemaal overdekt dus lekker warm, maar ook dichtbij de deur naar buiten om regelmatig mooie foto's van water, lucht en zon te kunnen maken. Want het was echt super mooi weer.
Om 09.10 uur zijn wij uitgevaren. Onderweg van allerhande lekkers te koop natuurlijk zoals lemonmuffins en warme scones met clotted Cream en jam, mmmmmmmmmmmmmmmmmm.
In de shop ook nog wat souvenirs voor de kids kunnen scoren.
Halverwege de reis werd het mistig maar na een kleine 20 minuten was het weer helemaal helder. Later werd mij verteld dat het meestal halverwege korte tijd mistig is.
Na de Straat van Cook overgestoken te hebben kwamen wij in een lang smal stuk waarbij je aan beide kanten van de boot al het Zuider Eiland zag.
Om 12.30 uur werd afgemeerd en kon iedereen van boord.
Toen wachten op je bagage op de lopende band en ja, wij waren vanmorgen " almost First in so now almost last out".
Door naar Hertz om onze volgende auto op te halen,.
Wederom een Toyota Corolla hatchback maar nu metallic blauw van kleur.
TomTom geïnstalleerd en wat bleek ons volgende hotel ligt op 500 meter afstand van de Ferry.
Blijkt een super mooi hotel te zijn en onze kamer heeft uitzicht op de haven en de jachthaven, geweldig.
Het heeft ook een zwembad dus ik heb eerst een heerlijke duik genomen want ik had het ondertussen KEIheet.
Het water was echt gewoon steenkoud maar superlekker. Ik heb genoten 10 november en ik lig buiten in het zwembad in de volle zon.

Hierna het stadje verkend en wat boodschappen gedaan. Ton ging toen een uurtje slapen en ik ben een uur gaan lopen de berg op.
Daarna lekker uit eten in een restaurant genaamd THE Barn. Kei lekker en gezellig. De serveerster wilden weten waar wij vandaan kwamen. Toen zij hoorde dat wij uit Nederland kwamen vertelde zij dat haar grootouders ook uit Nederland kwamen maar inmiddels dus allang in New Zealand woonden. Zij had zelf nog de grote droom om een keer naar Amsterdam te kunnen gaan.
Terug in het hotel heerlijk op het balkon in alle rust genieten van het uitzicht en de rust.
Nell nogmaals proficiat met je verjaardag, wij hebben hier een wijntje gedronken op jouw gezondheid.
Slaap lekker.

• 10 November 2015 - 10:54

Clari:

Nou veel genieten dan op dit andere stukje New Zeeland. Groetjes en succes verder met de reis en dan genieten wij er hier weer van mee.

• 10 November 2015 - 16:52

Diana:

wat een verhalen dat is echt genieten fijn hoor xx

Tags: Dag 15