8-11-2015 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu 8-11-2015 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu

8-11-2015

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Rina

08 November 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dag 13: Zondag 8 november.

_ Napier-Wellington ca. 315km (4 uur)
_ Bay Plaza Hotel.

_ Onderweg verschillende mogelijkheden (blz.158)

Vanmorgen dus vroeg opgestaan, 05.45 uur, om op tijd bij de tocht naar de Cape Kidnappers te kunnen zijn.
Onze gastheer van de B&B had 2 tasjes klaar gezet met daarin 2 doosjes aardbeien, 2 appels, 3 bananen, 2 flesjes verse jus d'orange en 6 muffins. Kei lekker allemaal.
Om 06.40 uur naar Te Awanga gereden voor de toer.
Er gingen in totaal 28 mensen mee op een grote platte kar en een kleine platte kar daarachter.
Toen iedereen zat en de instructies verteld waren gingen we op weg naar het inmiddels drooggevallen strand.
Het was, zoals Mary Poppins zou zeggen SUPERCALLIFRAGILISTICEXTRAELAIGOCIUS.
Het was nog steeds mistig buiten en langzaamaan ontwaarde zich de oceaan en de kustlijn zich voor ons. De man kan super goed tractor rijden en hier mag dit dus gewoon. In Nederland is mensen op deze manier vervoeren toch echt wel verboden.
Onderweg vertelde de man volop over de structuur van de bergen en wat er met de geologische lagen gebeurd bij een aardbeving.
Na ruim een uur kwamen wij bij het eindpunt aan. Hier moesten wij een half uur naar boven klimmen naar het plateau waar. De Jan van Gent kolonies zitten. Het waren er echt kei veel. Zij zien mensen helemaal niet als een gevaar en je kan dus best heel dichtbij komen.
Dit is trouwens de enige plek op aarde waar Jan van Gentkolonies broeden op het vaste land. Elders in de wereld zijn wel grotere kolonies maar die zijn allemaal op eilanden.
Na de nodige foto's te hebben gemaakt, zijn wij terug gelopen tot bijna onderaan. Daar was een soort picknickplaats met toiletten. Hier hebben wij ons te goed gedaan aan ons fruitontbijt.
Vervolgens zijn wij om 10.30 uur weer op de platte kar gestapt en waren wij rond 11.30 uur weer terug.
Super geweldig was het, kan niet anders zeggen.

Bij de auto even onze schoenen gewisseld en toen naar Wellington gereden waar wij om 17.00 uur aankwamen.
Wellington is een grote en drukke stad met een haven en diverse jachthavens.
Ingecheckt in ons hotel, alles netjes maar overal vloerbedekkIng waardoor er zo'n " oude mensen lucht" hangt. Dus meteen de ramen open gezet wat gelukkig kon omdat er geen airco is.
Toen meteen vuil ondergoed gewassen, het hotel heeft een guestlaundry. Ik ben nl. op onverklaarbare wijze een hele stapel van mijn ondergoed kwijt dus moet ik toch echt even wassen;)

Hierna de stad ingelopen maar het waait hard en koud dus terug naar het hotel en lekker naar bed.
Het was weer een TOPdag.

• 08 November 2015 - 10:13

Gertie:

Hoi luitjes, iedere keer weer zo'n leuk verslag van jullie belevenissen, die Jan-van-Genten...weet zeker dat ons pap die ook graag wil zien.Super en weer lekker verder genieten.Hier zijn de Berliners weer vertrokken...grtjes

• 08 November 2015 - 23:03

Aletty:

Lieve Rina en Ton, dat was weer n geweldige belevenis deze dag met hele mooie foto's en filmpjes op de 'app' en het verhaal hier. Het is allemaal even fantastisch, ook om hier op afstand mee te beleven. Liefs.

• 09 November 2015 - 11:10

Hans En Nell:

Moeten we wat extra ondergoed sturen?

Tags: Dag 13