6-11-2015 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu 6-11-2015 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu

6-11-2015

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Rina

06 November 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Dag 11: Vrijdag 6

Vandaag weer vroeg opgestaan. Jullie weten het "morgenstond heeft goud in de mond".
Vervolgens weer naar de Subway voor een ontbijtje want hier moet je echt op de kleintjes letten. Sommige dingen zijn onwijs duur, dus bij geen ontbijt in hotel/motel dan naar de Subway want daar is via een actie de koffie voorlopig gratis!
En....... Een Ikea hebben we hier nog niet ontdekt;)
De vrouw herkende ons meteen en wist ook precies wat wij graag lusten, top toch.
Wederom een opmerking over mijn bril die iedereen toch echt AWESOME BEAUTIFULL vindt.
Zowel in Singapore als hier in New Zealand heeft iedereen daarover al opmerkingen gemaakt en allemaal positief!
Als ik thuis ben zal ik THEO Belgie mailen dat zij een winkel moeten beginnen in NEW ZEALAND.

Na ons ontbijt eerst op zoek gegaan naar een rugzak voor mij. Die gevonden in een souvenirwinkeltje omdat in de andere winkels alleen echt Hicking backpacks te koop waren.
Daar ook nog wat souvenirs gescoord voor de jongens.
Toen naar de Craters of the Moon gereden in het Wairakei park. Hier vind je een heleboel zgn. steamholes waar zoals het woord zegt stoom uit de bodem komt vanwege de hete massa in de bodem eronder. Waar je tussendoor kunt lopen mits je maar op de paden blijft in verband met de hitte en daardoor anders risico op brandwonden.
Hier ook weer mooie foto's gemaakt en films, die wij sommigen van jullie geappt hebben omdat uploaden niet gaat.
Ik heb zelfs foto's waarbij de stoom bij Ton uit zijn oren komt en dat is dan niet eens door mijn schuld;)

Daarna doorgereden naar de Arartiatia Rapids. Om te kijken bij de sluizen van het Arartiatia stuwmeer die 4 x per dag worden open gezet om water over te storten in de Waikato River. Dit gaat echt met duvel en geweld. Schitterend om deze grote watermassa als een kolkende massa in de rivier te zien en te horen storten.
Ook hier weer schitterende foto's gemaakt die jullie van ons te goed houden.

Daarna naar de Huka Falls gereden. Dit betreft een waterval van maar 11 meter hoog maar ziet er schitterend uit.
Deze waterval heeft zijn naam te danken aan het feit dat het water zo helder is en met zoveel geweld naar beneden stort waardoor er veel luchtbellen ontstaan waardoor het lijkt alsof het water helemaal wit wordt als schuim. Huka is het Maori woord voor schuim.
Toen wij daar stonden te kijken was er ook een soort van trainingsboot van de Jetspeedboten die vervolgens zijn bestuurders liet oefenen hoe om te gaan met de boot op het moment dat zij betalende toeristen vervoeren.
Zo'n ritje kost 150 NZD( ongeveer 100 euro) voor 35 minuten per persoon. Big business dus. Fijn dat zij dan ook VAARdigheid trainen.

Onderweg hadden wij ook een glasblazerij gezien dus na de waterval hierheen gegaan.
Ik heb nog nooit zoiets moois gezien, behalve allerlei vazen, schalen en andere dingen, viel ik voor de geweldige glaspanelen helemaal met de hand gemaakt. Verschepen naar Nederland was geen probleem. De prijs wel ongeveer 5.500 NZD( ongeveer 3700 Euro). Toch maar even niet.

De dag afgesloten met een vaartocht over Lake Taupo met een replica van een soort raderboot.
Deze boot voer om 17.00 uur uit naar de Maori Carvings. Die mogen wij natuurlijk niet missen.
Wat bleek op deze tocht waren Drinks and Nibbles inbegrepen.
We raakten aan de praat met 2 Australische koppels, waarvan 1 koppel al ooit in nederland(lees Amsterdam) was geweest.
Het als kei gezellïg en hebben ons gedurende die 2 uur durende tocht prima vermaakt.
Aangekomen bij de Maori Carvings was de toerbegeleiding ook weer heel eerlijk. Als iemand mocht denken dat dit al heel oude Maori Carvings waren dan moest hij ons teleur stellen, deze waren namelijk pas in de 70er jaren aangebracht door een kunstenaar uit New Zealand met zijn leerlingen. Desondanks kunstig om dit in de rots die in zee staat te kunnen aanbrengen.
Hierna voer de boot weer terug naar de haven. Een van de Australische vrouwen was helemaal weg van mij haar. Zij zou dit ook graag willen en vroeg of zij een foto mocht maken van alle kanten zodat zij dit haar kapper kon laten zien! Natuurlijk was dit geen probleem. Ik stelde tevens voor dat, indien het in Australië niet mocht lukken, zij altijd naar Ienz Hairdezign in Geldrop kon komen. Tevens wilde deze vrouw mijn bril een keer op en maakte haar man een foto van haar omdat zij ook graag zo'n bril zou willen. Het moet niet gekker worden.
Uiteindelijk na diverse hugs afscheid genomen van elkaar.
Toen via de boulevard terug naar ons hotel, douchen en naar bed na weer een superdag met geweldig weer (25 graden).
Welterusten allemaal.

• 10 November 2015 - 17:09