3-11-2015 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu 3-11-2015 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu

3-11-2015

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Rina

04 November 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Dag 8 : Dinsdag 3 november.

_ Whitianga-Rotorua ca. 220km (3.30uur)
_ Copthorne hotel 4*

_ Matamata Hobbiton (lord of the ring)
_ Hangi-dinner en Maori concert.

Weer op tijd opstaan want we moeten ongeveer 220 km rijden en willen onderweg een bezoek brengen aan de Hobbiton in Matamata. Hier is nl. het hobbitgedeelte van de films Lord of THE ring opgenomen, evenals de trilogie van de Hobbits.
De eigenaar van de Lodge wist nog te vertellen dat Steve, de man van de boottocht van gisteren, contact met hem had gehad en daarbij had gezegd dat hijzelf ook erg genoten had van de boottocht omdat hij nu ook nog op andere plaatsen was geweest dan normaliter.

Het weer is vandaag minder mooi dan voorafgaande dagen omdat het koeler is en meer bewolkt, lijkt meer op Nederland.
Via een mooie route naar Matamata gereden. Onderweg nog een keer de weg moeten vragen omdat ik niet het juiste adres in de TomTom had staan. Dus een vrouw, die het gras bij haar huis aan het maaien was, gevraagd. Wat wil het toeval, haar zoon Sean werkt bij Hobbiton en zodoende wist zij ons precies te vertellen hoe wij het laatste stuk moesten rijden.
Om 13.00 uur aangekomen en we konden daardoor nog precies met de guided Tour van 13.15 uur mee. Dit is trouwens de enige manier om het Hobbitdorp te bekijken omdat niemand zelfstandig binnen mag.
Superleuk om de dingen uit de film te zien, evenals de wijze waarop er omgegaan is met verhoudingen waardoor de hobbits inderdaad klein lijken en de tovenaar heel groot.
De jongeman die ons rond leidde en heel veel wist te vertellen toch nog even gewezen op iets waarvan ik dacht dat hij dat NIET wist.
Ik heb hem verteld dat de enige plaats ter wereld waar de straten in een hele woonwijk zijn vernoemd naar alle karakters uit het boek van Tolkien, genaamd de Lord of the ring , in Nederland was. Hem tevens verteld dat wij daar wonen t.w. in de Lane of Tolkien en dat deze plaats Geldrop is. Hij was werkelijk verbaasd en wist dit inderdaad niet. Aan het einde van de toer hoorde ik hem dit vertellen aan een van zijn collega's. Mogelijk wordt dit dus voortaan in zijn uitleg verteld.
Sorry Jelske en Jeroen, we hadden voor het gemak gezegd dat wij daar woonden dan was de uitleg simpeler ;)

Vervolgens doorgereden naar onze volgende slaapplek zijnde Rotorua midden in het vulkanische gebied.
Het hele gebied heeft een zwavellucht maar Rotorua is toch wel het ergste van alles, wat stinkt het hier.
Later hoorde ik van een inwoner dat " THE worst First date you can get is in Rotorua".
Ingecheckt bij ons hotel waar wij vanavond ook het Hangi diner hebben met een optreden van een Maori groep.
Blijkt echter dat het hotel vanavond geen Hangi diner met optreden heeft vanwege te weinig aanbod. Geen probleem want wij worden nu doorgeschoven naar een ander hotel hiervoor. Als wij ons om 18.00 uur in de lobby melden worden wij persoonlijk naar die andere locatie gebracht. Top!
Dan door naar onze kamer. Zelfs in de hotelkamer hangt de zware zwavellucht.
Bij het open slaan van het bed blijkt dat er nog een aantal lange zwarte haren liggen, de lakens volop gekreukeld zijn en de opmerkingen van de vorige gasten liggen ook nog op het bed. Tevens is het toilet de laatste maal niet doorgespoeld.
Al met al is volgens mij dit bed helemaal niet verschoond. Hier pas ik dus voor.
Terug naar de receptie en dingen uitgelegd. Er zal meteen iemand naar onze kamer komen.
Als ik een paar minuten terug ben wordt erop de deur geklopt en komt een stafmedewerker de zaak bekijken.
Hij vindt het heel vervelend en biedt zijn excuses aan. Hij geeft aan dat het hotel volgeboekt is maar dat wij sowieso een andere kamer krijgen.
Hij pleegt een telefoontje en kort daarna krijgen wij een andere kamer aangeboden. Deze ruikt een heel stuk minder naar zwavel. Het bed op deze kamer heeft ook een dekbed terwijl de vorige kamer nog dekens!!! had.
Super service dus.

Om 18.00 uur in de lobby en dezelfde stafmedewerker brengt ons persoonlijk in een busje naar het andere hotel waar hij ons rond 20.30 uur ook weer op komt halen.
Hij meldt ons persoonlijk aan bij de receptioniste. Wij kunnen plaats nemen bij de bar waar de overige gasten ook zitten en waar wij om 18.30 uur door The Warrior worden opgehaald.
Toevallig ook nog happy hour, kan nu al niet meer stuk ;)

Om 18.30 uur worden wij door de Maori krijger opgehaald en naar de eetzaal gebracht alwaar wij de Hangi gaan eten.
Er is een groot podium en alle tafels zijn zodanig opgesteld dat iedereen zicht heeft op het hele gebeuren. Op de tafels staan de vlaggetjes van de diverse reisorganisaties, dus ik leg aan de serveerster uit dat wij samen zijn en van een ander hotel aangeschoven zijn. Dat is prima wij krijgen een eigen tafel vlakbij het buffet. Deze tafel is gedekt voor 10 personen want er schuift mogelijk nog een groep van 4 personen aan. Dit gebeurt er er niet dus Ton en ik hebben de hele tafel voor ons alleen.
Daarna vangt het buffet aan en wij mogen als eerste starten. Hoe goed kan een mens het hebben!
Na een heerlijke maaltijd van voorgerechten, hoofdgerechten en desserts, koffie en wijn start het optreden van de Maori groep.
Geweldig om te zien en te horen. We hebben volop gefilmd en gefotografeerd.
Deze opnames komen echter, evenals alle andere foto 's, bij het logboek omdat anders eerst alle foto's verkleind moeten worden omdat internet helemaal vastloopt.
Na afloop zijn we weer netjes naar ons hotel terug gebracht. Wederom dus een prive behandeling;)
Terug naar de kamer en lekker slapen.

• 04 November 2015 - 23:39

Hans En Nell:

Hoe privé kan een reis zijn....een stafmedewerker wordt er bijgeleverd ...bofkonten

Tags: Dag 8