31-10-2015 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu 31-10-2015 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ton en Rina Dijstelbloem - WaarBenJij.nu

31-10-2015

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Ton en Rina

31 Oktober 2015 | Singapore, Singapore

Dag 5: Zaterdag 31 oktober.

_ Ophalen auto. Hertz downtown (154 Victoria street west)

_ Auckland War Memorial Museum.

Om 08.00 uur wakker. Rina niet al te best geslapen omdat ik nog teveel gestrest was over het feit dat geen van de bankpassen werkte om te pinnen. Daarnaast ook omdat de voucher voor de autohuur niet in de envelop van Pac Pacific zat. Ook geen enkele reactie terug gehad van 'mijn vriend' van het reisbureau!
Bregje ik weet niet of jij dit leest, maar de volgende grote vakantie boeken we via jou. Ik moet nu nl. nog achter dingen aan terwijl we dit JUIST in handen van het reisbureau hadden gegeven.

Bij onze hotelboeking was geen ontbijt inbegrepen omdat er flinke bedragen voor werden gevraagd. Nou dat klopt inderdaad , dus onderweg naar Hertz kwamen we langs Subway en die hadden een broodje met bacon, ei, kaas, sla, tomaten, ui en paprika inclusief elke koffie die je wil voor NZ 6,50 (4,50 €).
Dus eerst de autoreservering gecheckt, die was gelukkig helemaal in orde, dus voor niets gestrest maar het reisbureau had ons dus ook niet weten te vertellen dat je daar geen voucher voor krijgt. Beetje jammer.
Auto, witte Toyota Corolla, 5 deurs met 30.000 km op de teller.
De auto vervolgens in de parkeergarage van het hotel geplaatst.
Toen naar Subway getogen en daar een heerlijk ontbijtje genoten. Iedereen weer zeer vriendelijk en geïnteresseerd waar wij vandaan kwamen.
Op zoek naar een bank met pinautomaat. Die gevonden in het centrum en......... warempel er komt gewoon geld uit.
Weer een probleem getackeld (leuke woordspeling hier!)

Toen te voet Auckland, althans een stukje daarvan, gaan verkennen. Het is super lekker weer, de zon schijnt super fel, de lucht is blauw met witte en soms wat grijze wolken. Temperatuur een graad of 20, schat ik. Als je in de zon staat dan pikt hij heel snel en zonnebrand is echt noodzakelijk. Zat alleen nog in de koffer........gevolg Ton zijn hoofd is bovenop knalrood.
Hoed lag nl. nog in de hotelkamer;)
Het museum zijn we achteraf toch niet ingegaan omdat het zo'n mooi weer is daarom het park bekeken met kei grote bomen, de mooie bloemen en allerlei Nieuw-Zeelanders die hier hun sport beoefenen. Zo zagen wij de jeugd hun wekelijkse wedstrijd cricket doen, de volwassen een weekendtoernooi bowling doen, de volwassenen een wedstrijd cricket doen en allemaal in officiële wedstrijdkleding. We volop gesproken met de mensen van de bowling, je weet wel een soort petanque maar dan met van die ballen in de vorm van een Edammer kaasje.
Vervolgens veel mensen gezien die voor de gezelligheid een spelletje voetbal spelen. Kortom overal waren mensen aan het sporten of wandelen.
Hierna zijn wij doorgelopen naar de haven waar de ferries liggen.
Supergezellig maar kei heet in de volle zon. Toen op naar de Skytoren, een toren van 192 meter hoog waar je vanaf kunt diven of bovenop, zonder reling, kunt rondlopen. Kost wat maar dan heb je ook wat , super scary.
Ondertussen onderweg wat gegeten en gedronken en nog een souvenirtas voor mijzelf gekocht.
Uiteindelijk, moe maar voldaan, om 17.00 uur terug in het hotel. Internet geregeld, gaat per uur, en dit verslag gemaakt.

Later die avond heerlijk gegeten met een van de Mexicaanse restaurants downtown. Behalve lekker eten hadden ze ook heerlijke sangria!!
Terug naar het hotel gelopen en toen lekker naar bed.

• 01 November 2015 - 09:53

Aletty:

acmvanrossum@gmail.com
    N Heerlijke vakantiedag! Genieten van alles!